KiamatSudahDekat

Pada pandangan mata kasar,memang ayatnya agak sensitif tapi memang itulah hakikatnya... walau macam mana pun kita kena terimalah.. pagi ini aku buka website KOSMO seperti biasa meninjau perkembangan terkini dunia memandangkan setiap hari terkurung didalam rumah... wajiblah kiranya ambil tahu sedikit...

Berbalik pada tajuk yang menyeriaukan ni... seperti yang diketahui umum sepanjang minggu ni kita dikejutkan lagi dengan 1 fenomena alam yang luar biasa yakni Letusan Gunung Berapi di ICELAND....gempar 1dunia dengan fenomena ini... aku sediakan imej utk rujukan korang Dengan keadaan ini, membuatkan aku berfikir bahawa dunia memang semakin tua.. xtahan lagi hendak menanggung isi bumi.. Tapi kenapalah manusia yang ada akal fikiran ni tak pernah akan itu... aku cakap ini bukan bermaksud aku sudah cukup pandai untuk membahaskan perkara ini tapi sebagai renungan bersama... untuk mengingatkan diri sendiri dan jugak anda yang aku sayangi... agar kita saling ingat mengingati bahawa Allah itu Maha Kuasa untuk menarik semua Hak Milik-NYA bila2 masa saja...

M
aka hendaklah kita membuat persiapan untuk menghadapi apa jua kemungkinan yang akan berlaku... kerana hari ini terlalu banyak perkara mungkar yang terjadi... Malaysia sudah terlalu sarat dengan aktiviti yang kurang unsur moral... andainya aku dapat meluahkan isi hati ini kepada Menteri Penerangan ingin aku katakan bahwa aku sangat menginginkan agar penapisan terhadap filem/gambar/pakaian atau apa jua yang kurang enak di lihat mengandungi unsur merujuk gambar dibawah.... Walaupun negara kita ni negara demokrasi tapi harus ditekankan bahawa agama rasmi Malaysia adalah agama Islam... mana pergi pegangan itu... anak muda sekarang terlalu terdedah dengan macam2 hal...

C
ontoh : baru saja tadi aku tersentak dengan kedatangan 2buah kereta yang menuju ke arah D6 yang betul2 berhadapan dengan blok aku.. terhairan aku kerana yang memandu itu seorang lelaki muda... parkingnya kereta itu, aku lihat beberapa wanita cantik+putih+gebu+seksi keluar dari kerete.. sangkaan ku mestilah mereka baru balik dari menikmati overnight yang sangat lazim dengan student.. aku xkisah tentang itu.. tapi yang ku kisah sgt dengan pakaian mereka yang MasyaAllah.. xtaw mau cakap camna.. singkat nya sampai ke punggung.. (Ya ampun aku dah tahap mengata keburukan orang ni.. tapi aku cuma ingin berkongsi) kataku... berbalik cerita asal... aku taw kulit nya putih tapi rasanya tak perlulah di tunjuk begitu sekali.. aku hanya mampu menggeleng... melihat gelagat mereka..

Aku akui... aku jugak bukanlah orang yang baik tapi aku cuba untuk menjadi yang lebih baik.... yang baik saja belum tentu alim/warak.. begitu juga sebaliknya tapi apa yang boleh kita lakukan untuk sentiasa memperbaiki diri...

pakai aku tidak labuh lidah aku tidak lembut untuk sopan dalam menutur kata tubuh aku tidak liuk lentok untuk mengatur halus pergerakan tapi apa yang mampu aku lakukan untuk gunakan akal bermuhasabah diri akan setiap kesilapan yang pernah, sedang dan akan kulakukan...

Y
a Allah sesungguhnya aku hamba-Mu yang kerdil... Ampunkan aku andainya ada kata2 yang aku lafazkan ini telah mengguris hati sesiapa yang telah membacanya... adalah tidak sesekali terniat dihati ini untuk berbuat demikian...

Comments

Popular posts from this blog

Berak merata - rata!!!

jemputan kahwin