air=water=Shuǐ=eau

FAKTA!!
Water
is a
chemical substance that is composed of hydrogen and oxygen and is vital for all known forms of life.Approximately 70% of freshwater is consumed by agriculture

^sebagai mukaddimah sahaja

air boleh diinterpretasikan untuk macam2 hal...ia boleh jadi sedih/gembira atau apa pun jua..petang tadi tgh syok2 online, tetiba kakak
ku mengaju soalan.. 'kamu mau p swimming ka?'.. ntah kenapa dia boleh terfikir plak kesitu.. akhirnya, final decision kami wat.. kami akn pegi swimming..erm berdepan dengan air bukanlah sesuatu yang mudah bagiku..tapi kali ini agak mudah sebab air ni berasal dari KELAB KOMUNITI CYBERJAYA dan bukanlah dari sungai seperti minggu lepas..so aku terselamat lah dari kebengkakan(jangan tiru ayat ini kerana ia salah disisi kamus DBP). Maklumlah kulit berdarah sejuk ni agak seriau tatkala bersemuka dengan air sungai/hujan.. mulalah terbentuk muka bumi diatasnya..btw best gak dapat mandi tadi ngan seisi rumah.


malam beransur kelam... lazimnya waktu ini, aku wajib bermesraan dengan bukunota(notebook) larut ke pagi..kelalaian itu membuatkan aku terlupa pada telefon tangan diruangtamu..lalu aku menjenguk seketika, kuterima panggilan dari insan bernama Mus. Kujawab panggilan itu...ku dengar sayup2 suaranya dihujung talipon. Begitu dia bertalu2 menghadiahkan aku beruntai2 kata berbaur penderitaan..betapa insan ini begitu selesa untuk berkongsi isi hati denganku... hanya kata2 semangat dan nasihat yang mampu aku berikan padanya. hujung bicara kami.. dia akhirnya tewas dengan rantaian derita hidupnya lalu menitiskan air mata lelaki(yang cuma seketika). aku cuba menghiburkan..dan dia akhiri dengan salam terima kasih.. bicara tamat disitu..

Do'a ku agar Mus dikuatkan semangat untuk menghadapi dugaan-MU.
kepada sahabatku yang lain.. aku juga mendoakan agar kalian diberikan kekuatan. Amin Ya Rabb...



Comments

Popular posts from this blog

Berak merata - rata!!!

jemputan kahwin