Aku Berfoya-foya

Sebelum memulakan cerita.. aku harap org yg baca ni kena ada kesabaran yang tinggi sebab entry kali ni agak berjela2 sedikit..bukan2!! sebanyak2.... nah... suka kamu la mau baca smpai habis ka ndak... tiada jugak aku memaksakan pembacaan kamu tu..

Dengan Lafaz Bismillahir Rahmanir Rahim...

Hari ni banyak perkara yang indah berlaku dalam hidup ku...
Walaupun pada sebelah pagi aku agak kecewa sebab x dapat pegi kawan kakak aku kawin,(sebenarnya bukan itu main reason... aku kecewa sbb tmpt kwn kakak aku kawin tu dekat dengan tempat aku study) tapi lepas tuh kakak aku bagi cadangan supaya aku dan abangku pegiberfoya2. haha... great idea... tapi yg pling gempak punya idea tuh.. dia siap cakap lagi "xpala, pegi la sampai malam pun boleh bah" nah... gempak tak gempak tu.. mana ko mau cari kakak yg sporting macam dia geng... aku jak tu... dia ckp tu bkn ats niat perli2 ya... aku sgt jelas dgn nada keikhlasannya...

dan aku pun mengambil 'lampu hijau' ni dengan hati yang sgt terbuka.... fikiran kena positif beb.. huahuahua.....positif la bha tu kan.... agak2 line clear suda.... kami pun bukala 10 langkah2 sebelum mula bergerak...

1. mandi
2. pakai baju la siap2....
3. makan.. itu yang paling penting.. mana la taw jalan2 x igt sudah yg perut pun perlukan tenaga
4. bagitaw dulu mau jalan... nanti hilang tiba2 susah pulak kan..
5. buat2 lambat bgerak sebab harapan untuk dibagi duit tu agak besar.. nah!! menjadi bah klu c Tina
6.pakai kasut, jgn pakai selipar sebab senang tcabut
7.bukak pagar dulu.. alamak lupa bah td mau baca doa keluar rumah..(padahal mmg x pnh baca pun)
8.turun tangga... sebab x boleh jugak terus mau sampai pi depan bustop klu x turun...lain la klu desperate sgt suda smpai mau terjun.. itu namanya desperate mau mati
9.tunggu bas..bab ni mmg aku allergic betul... eh! sebelum tu kasi pecah dulu duit.. org cni ckp tukar duit kecik... sebab mau naik rapid KL..
10. klu sudah tggu bas tu... bas suda datang.. naik la bah.. xkan mau tggu driver tu singgah tanya ko spt ini "dik, nak naik bas x? nak pegi mana ni? boleh pacik hantarkan?"

~ ngee.... sengal ka soalan tu... jadi jgn lah sesekali berfikir demikian...

ok2 smbung crita asl....

oleh kerana abg ku ni agak dah lama duduk terperap di rumah ni sejak dia mula2 datang awl Mac ari tu... um taw2 la kan... jadi baru 1/2 jam kami naik bas dia mula tanya "lama lagi ka ni Nay?" haha.. aku tergelak jugak la sebab badannya sakit sudah naik bas lama2.. sabar lah bang... bukan selalu...

dan perlu aku highlight kan disini bahawa kamu taw ka yang sekarang ni adalah mggu exam buat student UNISEL ..... aku masih boleh berfoya2 kan?? gila suda kan...??? tapi hal ni bukanlah utk aku jadikan alasan yg aku boleh lupakan nota2 utk exam... aku bawaklah jugak note kecik yg ku buat beberapa hari lepas... aku taw sudah keadaan tertenggek dlm bas tu lama2... so ambik la kesempatan utk bc nota jugak (brrrr!!!! bajet budak baik la konon kan??)

nak jugak.............


dan tunggu punya tunggu.. smpai jugak kami ke destinasi (KL Sentral) sepatutnya... pastu kami ambik la monorail.. disitulah pemfoya-foyaan bermula... berikut adalah destinasi kami

1.Pavillion
2. Bukit Bintang
3. Plaza Low Yat
4.Berjaya Times Square
5.Mid Valley

haha.... putus saja kaki kami ni ndak... akibat berjalan di tempat yang ntah berapa kilometer la klu dikira... xpa, demi abgku ... on jak bha... ow lupa pulak mau gtaw yg aku ni sbnrnya sedang membawa abgku berjalan2 bfore dia blik Sabah 15hb ni.... naa aku kenalah mainkan peranan sebagai adik yg begitu berdedikasi dan bertanggungjawab atas kejadian ini( naa... kenapa sudah makin lama aku taip, makin poyo pulak)

smbung lagi... lama pulak iklan ni...
tapi kan aku mau kongsi jugak 1 fakta ni... sebenarnya kan.... dlm byk2 tempat ni.... taw ka berapa barang yg kami beli?? 2 jak.. hahaha lucu ka?? lucu bah kan?? ketawa jak la ya... brg tu... 1handbag hasil perbincangan aku dan abg... kami mau bagi mak di KG @.K.@ KampunG.. yalah.... sempena Hari Ibu ni kan.... mak xda sama2 kami.. jadi itu jak mampu kami lakukan...
1 lagi brg.. tu.. um xpyh la ckp.. aku ada post gmbr juak... abis dari round2 tu.. kami balik la... tp berbalik kpd crita yg kakak ku bg kami balik malam tu kan?? jgn kamu risau bah.. baik bah kami ni.. sampai rumah jam 6.30 bah... x jugak la gian bjalan smpai ke malam...haha..

na sebelah malam ada lagi cerita best... tp entry lain la pulak.. panjang sudah ni.... x lama pun.. pasni aku karang la pulak babak sebelah malam.. ok CUT!! nah poyo lagi c Tina....

k lah kamu layan lah gambar ni ok....


ni lah my abang yg dari td dicakap2 jak


boleh nmpk ka jugak abg ku itu



ntah apa la yg menarik sgt dengan logo ni


finally ada jugak gmbr ku ya..


*Nay - itu adalah panggilan ku dengan family... sebut Nai #bukan Nei
aku ni alah pada sebutan....


Comments

Popular posts from this blog

Berak merata - rata!!!

jemputan kahwin