Hello, May I Help You?

Hari ini Hari Raya. Tapi aku rasa macam ndak raya jak.. huh.. berdosa tahu rasa begitu. Tapi mau buat macam mana kan...? malam raya orang pegi takbir, aku pegi dating. Pagi raya orang pegi sembahyang, aku bantai tidur.. apa mau jadi sama aku ni... baru kerja 2 hari sudah macam apa..

sebenarnya aku mau bagitaw yang aku sudah kerja... wah macam ada unsur riak disitu! Tiadalah.. buat apa mau riak.. cuma aku kan sudah lama tidak kerja... jadi macam benda baru rasanya..FYI aku kerja di GCH Retail ni.. Google lah bagi siapa2 yang ndak tahu ok.. aku kerja sini pun untuk internship jak. 15minggu akan ku harungi bersama cik suraya. dengan suasana yang baru, aku terus belajar dan belajar menguasai persekitarannya.. kami dalam IT Department as Service Desk Analyst/Engineer. bunyi macam syokkan? Memang syok.. ari pertama.. not bad.. banyak benda yang kami belajar.. software2 yang diorang guna.. dan paling lucu sekali kena angkat call.

"Hello, this is DFMY IT Service Desk, May I Help You" dengan nada yang manja dan ayu gitu.. haha....

hari pertama jugak membuatkan ramai staff yang tegur sebab bahagian IT ni ndak ramai perempuan.. cuma ada sorang jak daripada 12 orang tu.. jadi kami ni kira penyeri lah jugak.. wah!! Konon!! macam2 yang kami belajar hari ini.. tapi yang guide kami tu cuma bagi task yang senang2 dulu untuk firstday ni.. Solve issue/case just only for Guardian using Flex - Workflow software dan kami pun akan berebut case everytime ada email from them.. huhu rasa lucu pulak..

firstday ni memang macam2 kami lalui tapi semuanya berjalan dengan baik InsyaAllah.

Day 2 - tingting!!

Secondday was not bad.
belajar lagi banyak benda baru.
dan hari ni jugak kami ada solve issue using HOTH software. Walaupun banyak lagi yang ndak faham tapi ok lah.. it's still new environment for beginner like us. Dan hari ni jugak kami didatangi lagi staff2 lain.. kalau semalam Kenny,KayC,Felix dan Fikri. Tapi hari ni, Fikri cuti tapi Alexter pulak yang kerja. Another Sabahan just like me and Felix.. syok dapat speaking Sabah dengan diorang hahah..

ok lah... banyak benda lagi yang jadi tapi nanti panjang berjela pulak...
aku pun tiada idea sangat mau keluarkan semua cerita... See you soon..


Comments

Popular posts from this blog

Berak merata - rata!!!

jemputan kahwin