Cerita Dunia Baru

Assalamualaikum..

Baru teringat yang aku ada blog.. sebab tau jugak, tiada yang baca kan.. Cuma saja buang2 boring. Menulislah.

Banyaknya perkara yang terjadi dalam hidup sepanjang 2013 sampailah ke hari ni.

Mei 2013 - Abang kahwin
Ogos 2013 - Mak meninggal

dan sekarang aku pun sudah masuk ke alam berumah tangga..

Life's begin on 14th Dec 2013. Finally hari yang ditunggu2 telahpun tiba. Perasaan di awal pagi sebelum bernikah sangatlah gabra. Tetiba pulak adrenalin bergerak pantas. Alhamdulillah semuanya berjalan lancar walaupun c boipren 2kali lafaz. Sampai ke hari ni, kami masih tinggal berasingan disebabkan keadaan yang belum mengizinkan. Tapi kami cuba untuk relax. 

Sungguh asing ya bila ada orang lain dalam hidup selain daripada keluarga sendiri. Sekarang sudah punya 2 keluarga. Selepas pemergian mak, nampaknya aku ada mak baru, mak mentua... janggalnya panggil mak orang lain sebagai mak tapi alah bisa tegal biasa. Adik2 ipar pulak.. masih kecik2.. Mujur sudah biasa dan selesa dengan budak2. Sudah 2 bulan lebih menjalaninya.. Aku sedaya upaya cuba untuk membiasakan diri, sebab memang dari kecik aku tidak pernah tinggal dengan orang lain. Harap2nya diorang boleh terima aku seadanya. 

Sebenarnya cerita awal perkenalan aku dan suami agak pelik, dan macam mana aku boleh tersangkut dengan dia pun mungkin tidak masuk akal bagi sesetengah orang sebab pada mulanya memang aku terima dia pun hanya untuk saja2. Tak pernah langsung terfikir mau jadikan dia sebagai suami tapi orang kata tak kenal maka tak cinta. So, macam mana aku boleh terpikat dengan dia.. maybe aku cerita next time jak lah, sebab aku kena kemas2 mau balik tempat suami. Macam ni lah weekend aku. Dulu minggu2 balik kampung jak tapi sekarang suami adalah priority. Ahad nanti baru balik kampung. Bapak pun xboleh jugak lupa kan.. Tanggungjawab sebagai anak masih lagi digenggam walaupun sudah dibahagi2kan.

Sekian sampai sini dulu.

Assalamualaikum

Comments

Popular posts from this blog

Berak merata - rata!!!

jemputan kahwin